Standard avtalevilkår

Sist oppdatert: 13.05.2025

Når gjelder avtalen

Avtalen anses som inngått når du har godkjent et tilbud – for eksempel via e-post, SMS eller signatur. Vi kan også kreve at større endringer i avtalen må bekreftes skriftlig.

Pris – timepris eller fastpris

Timepris (standard)

  • Vi jobber som hovedregel etter timepris. Timeprisen oppgis i tilbudet.
  • Du betaler for faktisk medgått tid til arbeid og reise.

Eventuell fastpris

  • Ved fastpris avtaler vi på forhånd en totalsum for et klart spesifisert oppdrag.
  • Eventuelle endringer eller tillegg utover det som er avtalt i fastprisen regnes som tilleggsarbeid, og faktureres etter gjeldende timepris.

Transportkostnader

Følgende kommer i tillegg til arbeidstimer:

  • Kjøring til og fra arbeidssted, både medgått tid og kilometergodtgjørelse
  • Bompenger
  • Fergekostnader
  • Parkering
  • Andre nødvendige transportkostnader

Disse kostnadene spesifiseres på faktura.

Materialer, underleverandører og øvrige innkjøp

  • Dersom vi legger ut for materialer på dine vegne, legges det til et administrasjonspåslag på innkjøpsprisen dersom ikke annet er avtalt.
  • Alternativt kan du stå for innkjøp selv, etter avtale.

Fakturering og betaling

Oppdragstaker (snekkeren) har behov for å fakturere Kunden i takt med fremdriften i prosjektet. Det kan være nødvendig å fakturere a konto og påløpte timer med kort betalingsfrist. Oppdragstaker står fritt til å fakturere så ofte som det anses hensiktsmessig, og med så kort forfallstid som oppdragstaker har behov for. Det skal ikke kreves forskuddsbetaling, med mindre dette er avtalt særskilt.

Ved forsinket betaling kan prosjektet innstilles. Da må Kunden dekke alle kostnader og medgått tid knyttet til avslutning av oppdraget.

Ved forsinket betaling påløper renter og eventuelle gebyrer i henhold til gjeldende regler.

Ditt ansvar som kunde

  • Du sørger for at vi har tilgang til eiendommen og området der vi skal jobbe.
  • Strøm og vann må være tilgjengelig.
  • Gi beskjed dersom det er spesielle forhold vi bør kjenne til (f.eks. skjulte rør, ledninger eller lignende).

Vårt arbeid og eventuelle forsinkelser

  • Vi utfører arbeidet fagmessig og etter gjeldende regler.
  • Dersom det oppstår uforutsette forsinkelser (f.eks. vær, leveringsproblemer), informerer vi deg så raskt som mulig.

Reklamasjon

  • Si fra så snart som mulig om du oppdager noe som ikke er som det skal. Gjerne skriftlig.
  • Vi utbedrer feil vi er ansvarlige for uten ekstra kostnad.

Avbestilling

  • Du kan avbestille før vi har startet arbeidet, men vi fakturerer da for eventuelle forberedelser og kostnader vi allerede har hatt.
  • Ved avbestilling etter at arbeidet har startet, faktureres det som er utført, samt eventuelle tapte inntekter.

Forsikring og ansvar

  • Vi har ansvarsforsikring som dekker uhell og skader som oppstår som følge av vårt arbeid.
  • Meld fra med en gang hvis noe skjer under eller etter arbeidet.

Personvern

  • Vi behandler informasjonen din trygt og deler den ikke med andre uten grunn.

Tvister

  • Vi forsøker alltid å finne en god løsning.
  • Skulle det oppstå en tvist, gjelder norsk lov, og tvisten behandles i vår lokale domstol nærmest Sandefjord.

Takk for at du velger Snekkeren Min! Vi lover å gjøre vårt beste for å levere godt håndverk og god oppfølging.